Friday, October 21, 2011

CLIO GOLDBRENNER

Ik las voor het eerst over haar in het septembernummer van de Vlaamse Marie-Claire, in een artikel getiteld 'Jong Nieuw Talent'. Het verhaal handelde praktisch niét over de producten die ze ontwerpt, maar legde de focus vooral op de vrouw achter het merk. Ik was onmiddellijk geïntrigeerd door haar inspirerende verhaal.




Clio groeide op in een gezin dat in lederwaren handelde. Ze studeerde handelswetenschappen aan de universiteit en specialiseerde zich in financiën. Kort nadat ze afstudeerde vond ze een job bij cosmeticamerk L'Oréal, een job waarvoor menig jong geweld mekaar gretig naar de haren zou grijpen, me dunkt.

Niet zo voor Clio, dus. 'Ik had mezelf dat seizoen een nieuwe muts gekocht. Een grote, pluizige, bonten muts. Ik was er dol op! En ik zag de mensen me op straat nastaren, alsof ik een of andere wildeman was. Het was zo gek!'. Op dat moment begon Clio de kracht van accessoires in te zien, en zo voelde ze aan dat het net dié richting was die ze uit wilde in haar professionele leven.
Haar kennis over lederwaren kon ze terughalen uit haar jeugd, en haar economische kennis haalde ze uit haar opleiding. Zo volgde al snel Clio's eigen merk, 'Clio Goldbrenner', en vandaag worden haar handtassen in meer dan twintig verkoopadressen verkocht

Zoals ik reeds vertelde, voelde ik me enorm gemotiveerd door het artikel over Clio. Mijn drive om zelf mijn eigen dromen vol passie na te jagen, werd letterlijk groter met elke letter die ik in me opnam. Gelukkig was ik op dat moment onderweg naar een sollicitatiegesprek, dus qua motivatiespeeches zat dat wel goed.

Ongeveer een week later trakteerde ik mezelf op een nieuwe lading modemagazines (jep, ik ben verslaafd).

Bladerend door alle 'DIT moet je NU kopen'-specials, viel één heel elegant, heel kenmerkend merk me keer op keer op. Niet toevallig heette dat merk 'Clio Goldbrenner'.




Het logo heeft Clio afgeleid van haar familienaam. 'Goldbrenner' is het Duitse woord voor 'goudsmid', dus was het een logische stap voor Clio om voor een gouden embleem te kiezen. Naar eigen zeggen wilde ze liever geen 'bling bling-logo', dus maakte ze de keuze voor een simpele gouden rechthoek. Pure klasse.

Haar inspiratie? Die haalt ze voornamelijk uit de Griekse mythologie. 'Ikzelf ben genoemd naar de dochter van Zeus. Ik vind het dan ook leuk om de andere Griekse muzes te bestuderen en hun stijl te vertalen naar een meer moderne look. Terpsichore, de muze van de dans, bijvoorbeeld, was mijn inspiratiebron voor de meer gesofisticeerde avondtassen.'


Polymnie

Clio

Erato

Caliope

Terpsichore




En, wat denk je? Let's get Goldbrennerd? Hmm, laten we eerst een nieuwe slagzin bedenken.


Maar voor we überhaupt érgens aan beginnen, haast je alsjeblief eerst ALS DE WIND naar een van de Clio Goldbrenner-verkooppunten. Je moest er al zijn!


x Magel

No comments:

Post a Comment